МІЖКУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ У ПРОЦЕСІ ПОЛІКУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ
Ключові слова:
міжкультурна компетентність, процес розвитку, полікультурний розвитокАнотація
Сьогодні проблема розвитку міжкультурних та міжетнічних комунікацій стоїть на
передньому краї важливих суспільних питань. Виникає необхідність у створенні нових
механізмів державної політики, спрямованих на сприяння розвитку національної культури
та підтримку міжкультурного діалогу. Міжкультурні комунікації, які базуються на
принципах толерантності, стають важливим складником сучасних культурних процесів і
сприяють збереженню культурних традицій всіх націй України.
У суспільстві з поліетнічною структурою формування міжкультурних зв'язків стає
невід'ємною умовою його існування. Цей процес істотно визначається рівнем
міжкультурної компетентності. Оволодіння міжкультурною компетентністю є ключовою
передумовою успішного функціонування в багатокультурному суспільстві, таким, яким є
сучасна Україна.
Міжкультурна компетентність охоплює розуміння та прийняття різниці в ідеях,
звичаях, культурних традиціях, характерних для різних народів. Вона передбачає здатність
побачити як спільне, так і відмінне між різноманітними культурами, а також вміння
розглядати власну культуру очима представників інших націй [Лапшин 1999].
Міжкультурна компетентність полягає у здатності успішно спілкуватися з представниками
інших культур, що передбачає сприйняття й розуміння специфічних понять, ідей, способів
мислення, почуттів та дій цих представників під час взаємодії
Посилання
Бурак О.С. Міжкультурна комунікація як наслідок глобалізаційних міжкультурних контактів. Грані. 2012. № 5 (85). С. 119–122.
Гарифулліна Р. Етичний ідеал як ціннісно-нормативна основа духовно-морального виховання. Вісник вищої школи. 2006. № 6. С. 35–40.
Лапшин А.Г. Міжнародне срівробітництво в галузі гуманітарної освіти: перспектива міжкультурної грамотності. Міжкультурний діалог: компаративні дослідження в педагогіці та психології. Володимир, 1999. С. 45–50.
Леонтович О.А. Введення в міжкультурну комунікацію: навч. посібник. 2007. 368 с.